2.12.11

Aukcja Fotografi Kolekcjonerskiej i Dla Pawła

Na pięć dni przed aukcją Fotografia Kolekcjonerska 9 na stronie artinfo.pl nareszcie zamieszczono katalog z pracami wystawionymi na sprzedaż. Nie mieszkam w Warszawie więc otwartej przed ponad tygodniem w Galerii DAP wystawy o tym samym tytule nie mogłam zobaczyć. Prawie codziennie sprawdzałam w internecie, czy obiecywany w newsletterach i na portalu katalog się pokazał. Niestety po obejrzeniu wszystkich fotografii, muszę stwierdzić, że wybór organizatorów mnie rozczarował i nie stanęłabym do licytacji żadnej z prac. Może dlatego, że te, które mi się podobają mają zbyt małe formaty, bądź ich cena jest zbyt wysoka, aby mnie do nich przekonać. Po 6 grudnia okaże się które prace się sprzedały i za jaka cenę.
Natomiast przeglądając inne nadchodzące aukcje sztuki, natrafiłam na charytatywną aukcję Dla Pawła. Paweł to chory na porażenie mózgowe dwudziestoczterolatek z Krakowa. Dochód ze sprzedaży ma zostać przeznaczony na jego rehabilitację, a licytację poprowadzi sam Andrzej Starmach.
Warto zobaczyć katalog tej wyjątkowej aukcji. Wyjątkowej dlatego, że prace podarowali nie jak to zwykle bywa sami artyści, lecz prywatni kolekcjonerzy i właściciele galerii z całej Polski (w tym i Galeria Starmach). Cena wywoławcza 75ciu pozycji zaczyna się od skromnych 100 złotych. Można będzie kupić prace Henryka Stażewskiego, Jana Jakuba Ziółkowskiego, Jana Tarasina, Laury Paweli, Jerzego Nowosielskiego, Tadeusza Kantora czy Zbigniewa Libery. Aukcja odbędzie sie w krakowskim Bunkrze Sztuki, a jej pełen katalog możecie zobaczyć tutaj. Moją uwagę zwróciły dwie heliografie Marka Piaseckiego z 1959 roku. Jedną z nich zamieszczam poniżej.    
Na zdjęciu: Marek Piasecki, Bez tytułu, 1959, 23,7 x 17,9 cm. Courtesy artinfo.pl    ...................................................................   ...........................................       
   

No comments:

Post a Comment